Vecko schema

När jag väl hittar hästen som passar och vi köer den så kommer jag ha ganska bra kolla på hästens vecko schema. Den ska innehålla 1 vilodag, 1 hoppning, 1 dressyr eller annat på banan, 2 skogs ridning och en till dan med det man känner för kanske bara ta det lungt och skritta ut i skogen, lognera, gå en promenad eller kanske rida en till gån på banan :) 
Varje vecka kommer jag lägga upp ett schema som kommer ut här på blogen och sen så kan det ju såklart bli lite ändringar och så om man helt enkelt känner för att göra något annat. Men en grej vet jag säkert att varje frdag eller lördag kommer vi ha en städ dag i stallet. Ta hem smutsiga schabrak, täcken, grimmor och tvätta. Puttsa sadel, träns och all annan lädre utrustning. Tvätta rent benskydden. Göra rent i rykt lådan. Så att allt är rent och fint inför kommande vecka :) Och det blir nog den dagen som hästen ska få vila eftersom andra saker ska göras i stallet :) 
 
Sen så har jag ju också en lillasyster som rider och kommer också rida på min häst. Men jag kommer inte sätta upp henne på hästen för än vi har haft den i minst en vecka så att jag känner hästen lite i alla fall :) Och vi kommer säkert inte göra så att jag rider en halvtimme och sen hon en halv timme för det tycker jag är bara störande, jag rider heller mindre dagar i veckan men hela pass :) Och om hästen kanske är lit pigg den dagen den ska vila så kan vi ju rida den då också :) 
 
Men ja, vi får ju se hur det bli :) Ska i alla fall på två provridningar till sen får vi se ;)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0