Dröm - Hästlivet om 2 år!

Tänkte skriva lite om min dröm på hur det skulle se ut på "hästfronten" om två år. Jag älskar Samantha över allt anntat men jag vet att hon kommer inte blii min, inte på flera år fram över i alla fall. 
Jag vill komma långt inom ridsporten. Jag började ju rida rätt sen, var 11 år dom flesta börjar när dom är 5-6 år. Så jag började rätt sent. Men jag vill lyckas ändå. Så idag, för en liten stude sen kom jag på en grej och om jag hde fått en önskan så hade de varit att det skulle se ut så som jag har tänkt mig om 2 år. 

Fram tills jag är 16, ska jag rida på ridskolan och på Penta, eller någon annan ponny/häst. Sen när ajg är 16 så vill jag köpa en unghäst från Polen, en 5 åring som hoppar som en gud. Den skulle jag vilja ha hos Emma. Jag och den hästen skulle ha 2 år på oss, tills jag fyller 18 år och tills hästen inte är unghäst lngre, alltså 7 år. Fram tills dess så skulle vi hinna lära känna varandra, bygga upp en bra relaktion, och träna och ha kul. Sen när jag är 18 så kör vi. Ut på tävlings banorna, hoppning så klart. Hästen är då ung och har mycket tid framför sig, jag är ung storhäst ryttare med mycket tid framför mig, hästen har en bra hopp teknink och jag blir bättre och bättre ryttare, vi klätrear upp i klasserna, tills vi kommer till mitt mål, SM. Ni kanske skrattar nu, tycker att ajg är dum, "wtf?! ska hon hoppa SM, ahaha?!", mitt svar på det, "Ja, jag SKA hoppa SM, dte är mitt mål inom ridsporten, när jag kommer dit, då är jag nöjd".
 
Sen vet jag att vi kommer kunna köpa en häst i Polen som har förmågor för att hoppa SM. 
 
Så nu vet ni det. Jag kommer satsa, jag vill bli duktigare, jag vill komma långt. Mitt mål, min dröm, min fram tid ;)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0