Flying Samantha <3

Jag träffade dig för första gången för nästan ett år sedan, sen dess har jag träffat dig minst en gång i veckan..
Idag är det sista gången på Alvesta Ridklubb för mig..
Jag slutar pga olika anledningar...
Kommer så klart sakana alla hästarna och dom flesta människorna där..
Men MEST kommer jag sakna DIG! 
DIG min älskade Flying Samantha!
Vi har kännt varandra rätt i 1 år och nu är det dags att säga Hejdå..
Du var annulunda mot mig.. inte så som mot andra elever, för att du visste att det ÄR vi två för ALLTID! 
Efter att jag klappade dig för första gången så visste jag att DU ÄR DEN HÄSTEN JAG ÄLSKAR, och efter att jag har hoppat upp på dig så visste jag att det inte finns NÅGON annan häst som jag kan lita på lika mycket som på dig. När jag tänker att om några timmar så kommer jag få se dig den sista gången så mår jag illa..
Alla visste var man kunde hitta mig i stallet.. Samanthas box.. det är där jag har spenderat mest tid under hela året i ridskolan..

Du är inte den lättaste hästen priecis men när det är du och jag så är allt hur lätt som helst <3
Du litade på migg till 100% och jag litade på dig till 100%. Tex. en gång låg du ner i din box och jag gick in och satt på huk och klappade dig <3
Du gav mig en tid som jag alldrig kommer att glömma min vita princessa! 

Du är alltid pigg i ridningen och det var det jag älskade i dig! Att du älskade det du gjorde priecis som jag!
Du är inte så som alla andra hästarna utan DU vet att du ÄR BÄTTRE! Du är speciell och det ÄLSKAR jag! Du går med huvudet högre upp än alla andra hästar du kollar ner på dom som om du ville säga "Vågar DU prata med MIG" En sån häst som du kommer jag nog alldrig att träffa igen...



Du är en dröm att rida! Dina steg, din personlighet, ditt utseende, ditt colla beteende, DU är underbar min princessa! Min familj vet hur mycket jag älskar dig så om du någon gång var till salu så skulle vi inte tveka en sekund! 

Sedan jag red dig första gången så var mina största drömmar att få galoppera med dig och att du någon vacker dag skulle bli min.
Den ena drömmen gick i uppfyllerse, att galoppera med dig var den bästa uppleversen jag någon sin haft! Dina stora steg och din FART! Det är helt underbart! Som namnet på min blogg så är det priecis med mig.. Jag kommer aldrig att ge upp! Och den ena drömmen gick ju inte i uppfyllerse.. och det SKA den göra för jag kommer inte att ge upp min lilla princessa! Någon dag när du har blivit för gammal för att vara ridskolehäst och när jag blir vuxen så kommer jag att köpa dig, oavsätt din ålder! Då kommer det BARA att vara DU och JAG och ingen annan! Jag låvar dig det min vita princessa...


Kommentarer
kasia

du kommer trefa hene.jag saknar hene ocksa

2012-06-02 10:45:52
URL: http://howrse1.bloggo.nu
Marta

Ja :)

2012-06-02 11:19:14
URL: http://willnevergiveup.blogg.se/
Eva

Vi kommer ,att hälsa på henne idag.

2012-06-04 05:32:27
Caroline

Hej jag råkade hamna på din blogg när jag sökte på google efter flying samantha :-)

Jag är hennes uppfödare och hade hennes mamma. Samantha bodde hos mig tills hon var 1½ år sedan sålde jag henne för att jag tappade intresset för hästar. Jag var bara 15 år och tyckte det var roligare med kompisar o killar just då.

I september 2009 hittade jag Samantha på Alvestas ridskola och fick komma o hälsa på henne för första gången sedan hon såldes, det underbart.

Du kan tro hon var speciell även som föl =)

Visste du att hon föddes som skäck, jättefin med bruna fläckar. Hennes mamma hette Zamba och var skimmel och pappan hette Nisse och var skäck.



Jag blir så glad när jag läser vad du skrivit om Sammy och att du tycker om henne så mycket. Jag saknar henne så mkt jag också, önskar att jag aldrig sålde henne.

Du får jättegärna maila mig om du vill veta mer om henne eller om du kanske har lite bilder att visa :-) Jag kan säkert maila dig bilder på henne när hon var föl om du vill.



Mvh Caroline

2012-06-06 22:17:22

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0