Godmorgon!

Idag är det 25+ grader i Polen. Rätt skönt :D Ska gå en runda med hunden snart. Han drar i kopplet jätte mycket när man är ute och går med han :/ Så igår köpte vi en "hundgrimma" till han HAHAHAH! Med den drar han ite lika mycket och lyder mer men det är mycket bättre än ett stryphalsband. Men vi köpte ett lite för stort så han kan få av den så vi ska dit och byta den mot en lite mindre ;P Och han drar särskillt mycket när han ser andrar hunder. Han får typ damp xd Börjar skälla, yla och allt möjligt samtidigt. Så man kan knappt hålla kvar honom :/ Men jag hoppas att grimman hjälper. 




Ska som sakt rida imorgon. Det komme rbli jätte kul att få rida Desperado igen :D Känner mig faktiskt mycket bättre på unga och pigga hästar. Då kan man lägga ner all enerig på sin sitts och allt annat istället för att bli genom blöt efter 10 minuters drivning utan att det hjälper, right? Hästen ska ju gilla att bli riden och inte att man måste tvinga dom till det. 
När jag ska köpa häst så SKA det bli en unghäst. Det är så kul att dom är lite busiga och pigga och så. Och dessutom så kan man ju forma hästen lite hur man själv vill och så. Så en 6 åring ska det bli snart, hoppas jag :)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0