Ridpasset!

Ridpasset gick jätte bra idag! Är sjukt nöjd! Jag har verkligen fått  så mycket självförtroende när jag red i Polen så nu ser min ridning mycke bättre ut tycker jag :)
Kunder inte bestämma mig om jag skulle rida med sadel eller barbacka så det blev både och hahah! Typ 30 min med sadel och 30 min barbacka. Först red jag med sadel. Och då travade och galopperade jag mycket. Har iäntligen lyckas med att sitta ner i galoppen! :D Innan så har jag bara stutsat eller så stog jag upp i lätsits. Men nu ska jag jobba på det och jag SKA kunna sitta ner i galoppen! 
Macken sköte sig super bra! Inte för pigg och inte för slö heller utan lagom. Märker stor skillnad nu. När jag började vara medryttare på han så hade han ingen respekt för mig, jag kunde knappt trava på han, så slö var han! Men nu så lyssnar han jätte bra på mig :) Det känns bra!
När jag red med sadel så red jag över tre bommar också, i trav. Snart ska jag testa att hoppa på han. Kanske nästa gång? Får se ;)
När jag red barbacka så var han jätte snaäll också. Jag red lite dressyr. Skänkelvikningar, framdelsvändningar, slalom, halter, övergångar. Och han gick i form skit fint! Super fin var han! Böjde han mycket på slalomen för att han skulle få jobba lite ;P Sen blev det lite trav på slutet, vilket gick jätte bra! Det var andra gången som jag red barbacka så jag är väldigt nöjd :)
Sen skrittade vi 3 varv på långa tyglar och så var vi båda nöjda! :) Både jag och Mack blev väldigt svettiga xD För det var 25 grade varmt och gräs paddocken ligger i solen. Så jag fick tvätta av Mack lite efter att jag har ridit. Han har ingen vinter päls nu! :D Så skönt att det är borta för han fälde as mycket!
Vill ni ha nya bilder på Mack nästa gång??




Hörs senare eller imorgon, imorgon har vi studie dag så jag är hemma hela dan. Vet redan vad jag ska göra...putsa alla ridgrejorna! Hahah! Inte så kul men det känns som att det behövs göras. Kan fota lite av mina rid grejer. Kanske lite före och efter bilder innnan jag puttsar och efter jag har gjort det :)
Ha det bra!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0