Äter billy's pan pizza.. igen!

Nu äter jag billy's pan pizza igen, som igår, ahahh! Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte var gott!
 
Vi ska ha bi-test nästa tidsdag i skolan. Och jag känne rmig så otränad nu när jag inte är i stallet och rider varje dag. När jag ahde Svea så hade jag typ jätte bra kondistion och jag hade mycket mer muskler också. För att bära runt på 2 30 liters spannar fyllda med vatten coh sen kraft foder till hästarna gör något ju ;) Mockning ärkanske inte det som amn får bra kondis elle rmuskler av men om man mockar 5-10 boxar varje dag, sedan packa 5 höpåsar, lägga in höet och kraftfodert i alla boxarna, fylla på vatten i 6 boxar, ta in 5 hästar, borsta 2 hästar, rida en seg häst i 1 timme, där efter sopa stallet och fixa allt det sista, det ger bra kondis och mycket muskler om man gör allt det på 3 timmar. Och nu har jag i princip suttit hemma nästan varje dag i 2 veckor, och det känns inte så bra, jag gillar att röra på mig, tävla med mig själv om jag klarar att mocka 10 boxar på 45 min, jag gillar att ha bra kondis, så nu känns det inte alls bra :/ Usch! När mamma komemr hem så ska jag åka med till stallet varje dag igen, har saknat det så otroligt mycket! Men nu är det en vecka kvar tills vi ska ha bi-testet (det är att amn typ springer så länge man orkar och det tas på tid) och jag kan ju inte lämna Katarina ensam hemma så ajg får hitta på något att göra hemma så att jag kan få upp min kondis igen, så att jag inet får världens sämsta tid. Har ni några tips på vad man kan göra hemma för att få bättre kondition?
Hoppa hopprep kanske? Jag måste göra något nu, blir så himla rastlös när jag bara sitter framför datan hela dagen! Fyy! måste göra något åt det nu!
 
Är så taggad inför ridningen idag! Och så är jag såklart jätte nyfiken på vilken häst jag kommer få?:) Jag känner ju alla hästarna där och har typ ridit alla med så jag har ju så klart några som jag gillar mer. Och så vet jag ju också hur alla ska ridas så är inte så nervös eller så ;) Allra helst så vill jag så klart få rida Samantha men om inte det så skulle jag gärna vilja rida, Cardinal eller Hi-jack. Cardinal är en gammal ponny på 24 år men när amn sitter på hans rygg så kan man aldrig tro det, han är så pigg!! In sin ungdom har ahn gått flera SM, så ponnyn kan ju! Honom gillar jag också mycket, inte lika mycket som Samantha såklart men ocksp mycket. Och Hi-Jack är lagom pigg, lyssnar på hjälperna så bra och så älskar jag hans stora luftiga steg! Det känns som att sitta på en stor fin tinker! Och han ser inte så dåligt ut heller ;) Han är en liten stor häst (154 cm tror jag) och är i samma färg som Pippis häst var! Hahah! Han är såå gullig! <3

Hahah! nu fick ni ett långt inlägg om allt och inget! Vet inte varför men jag har extremt stor blogg lust nu coh fingrarna typ sprniger runt på tagentbordet själva, hahah! Gud vad flummig jag är idag! 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0