Nöjd :D

Jag fick rida Figo idag, jag tror att det var för att Pia ville se på vilken nivå jag rider ungefär, för han är den typ duktigaste ridskolehästen. Om jag beskriver hela lektionen med ordet awsome, fattar ni att det gick helt perfekt då? Ja, då gör jag det, det gick awsome!
Precis det behlvdes i min ridning nu, lite "fart och fläkt" som många säger. Dom senaste två månaderna har jag nästan bara skrittat och travat. Jag har saknat galoppen så mycket, och hoppningen också. 
Idag har jag fått reda på att jag kan göra saker som jag aldrig har gjort förut. Jag kan göra galoppombyte, jag kan hoppa en bana (i galopp) med stuts, distans, galopp bommar och cavaletti (stavning). 

Gruppen som var innan min nya grupp gjorde samma sak. Jag kollade på lite för Figo gick redan lektion. Oc min första tanke var "Åå fan! Idag kommer jag få sitta på backen om vi ska göra samma sak." Vi gjorde samma sak. Och vet ni vad? Jag fick inte än enda negativ kommentar från Pia, inte en ända. Bara massa positiva! Dess utom så var jag den försa som fick hoppa stutsen (ingen i denna gruppen har gjort det förut, inte jag heller). Jag var också en av dom första som fick hoppa banan. 
 
Idag insåg jag en viktig grej, mitt självförtroende var verkligen på botten (i ridningen menar jag då) ;) Och bara man ställer lite för höga krav på mig så woops kan jag rida i en grupp där alla har ridit ca. 5-6 år. Och i den gruppen hoppar jag bana i galopp (jag har ALDRIG gjort det förut, inte ens i trav). Jag har alltid kännt mig så himla efterbliven  i min ridning. Jag har liksom alltid legat efter alla. Jag tror att det är för att jag började rätt sent (11år). Men nu är jag ingen efterbliven ryttare längre, nu har jag liksom kommit kapp eller nästan förbi många. Jag har bara ridit i 3 år och dom i min grupp 5-6 år. DET känns bra! Jag är inte efterbliven längre jag kan lika mycket som dom fast jag har ridit 3 år mindre!
 
Det känndes så himla bra att träffa alla igen och komma tillbaka till det gamla! Alla blev så förvånade när dom såg mig komma med hjälm och väst. Stog och pratade med en kompis innan lektionen, jag har alltid pratat mycket med henne när jag var på ridskolan och hade tid över. Jag kännde mig som hemma. 
 
Jag red ju inte Samantha, men det är okej. För det känns som att jag kan rida alla hästar nu. Emma lärde mig så mycket när jag red för henne så jag har mycket bättre sits och starkare skänklar. Jag kom till samathas box och hälsade på henne ändå. Det var en tjej i min grupp som skulle rida henne, hon borstade henne och dörren var öppen så Samantha stog en bit i från dörren. Men när jag kom fram till boxen så kom hon också fram och började slicka på min händer! Hahah! Så söt är hon! Jag behöve rinte rida henne det räcker att bara få sen ehhen en gång i veckan, klappa henne och prata med henne. Men det hade ju såklart varit jätte kul att få rida henne också! 

Idag kommer jag somna med ett leende på läpparna. 
 
Jag har även förstått vad som behövs för att jag ska kunna utvecklas. Jag behöver känna att andra är duktigare än mig och jag måste känna den pressen att jag måste bli som dom för så var det när jag red i Polen också, en mycket mer avancerad grupp och taaadaa nu rider Marta en unghingst och klarar av han galant, så är det nu också, en grupp som har ridit dubbelt så länge som jag och taaadaa nu hoppar Marta en bana men stuts i galopp!
 
Nu längtar jag till nästa tisdag! :)

Fråga: Hoppryttare i framtiden? Svar: Får jag bara förutsättningarna så är svaret enkelt, JA! 
 
 

Kommentarer
Malin

Vad roligt :)

Svar: Ja :))
Marta

2012-11-06 20:45:30
URL: http://malinottenback.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0