Det roliga med att lyckas

Jag har inte tänkt på dte innan men nu kom den tanken. Jag har ju faktiskt lyckas riktigt bra inom hästsporten på 3  år. Från att rida på ridskola en gång i veckan och längta tills ridlektionen om en vecka till att nu ha 2 medryttar hästar och vara typ "skötare" på ett stuteri där dom föder upp halvblods hästar som går riktigt svår klasser i hoppning. Man klättrar upp åt hela tiden. Man man måste ju faktiskt göra något för att komma upp en bit.
 
Innan jag hittade min första medryttar ponny (Mack) så mejlade jag om 20 olika hästar som behövde medryttarre och så la jag upp 4 annonser om att jag söker en medryttar häst/ponny själv. Och tada så kommer det ett svar. Men om man gör nothing så blirre nothing av det hela. När man lyckas med det första och har hittat en medryttar ponny så blir man så glad och det ger en mer energi för att leta ännu mera. 
 
Jag letade på google, hastnet, blocket, bukefalos, horselink, medryttare.nu, medryttare.se, abc annonser, växjötorget.se och massor med mera. 
Och så plösligt hittade jag ett halvblods stuteri 2 km från mitt hus. Jag mejlade. Jo, visst var jag ju lite tveksam för vad tänker man i entligen.. vill någon som har ett super fint stuteri med super fina hopphästar som tävlar på super svåra nivåer och en hel jävla awsome anläning att jag som har hållit på med hästar i knappt tre år, har precis lärt mig galopera och har ingen alls unghästvana ska hjälpa till med hästar där? Jo, vad tänker man. Jag kunnde ju lika väl få ett svar med hahaha på. Men man måste ta den lilla chansen som finns. Sen när man väl får den chansen så måste man visa vad man kan, att man inte är rädd för att få lite smuts på händerna eller bli lite svettig. Man börjar från mockningen och att sopa stallet så börjar folk lita på en låter en vara i stallet själv och bara säger en lista på dom sakerna som ska göras. Nu låter dom mig till och med rida deras super duper fina hopphästar som äer värda sjukt mycket. 
Nu vet ni ju att jag letar häst om jag ska köpa en så ska den stå i stuteriet, men hade jag inte mejlat så nepp då skulle man väl få nöja sig med något stall med leriga hagar och bara skogsvägar att rida på. 


Nu sitter jag här som stolt medryttare åt en sockersöt ponny, en super fin arab och skötare i ett stuteri som föder upp topp class hopp hästar.

Det som jag menar med inlägget, ta alla chanser för fan! Missa inte någon! Kom igen nu! 


Kommentarer
Ewizzz

Du har så rätt så!

Svar: Tackiz! ;P
Marta

2012-08-25 15:49:38

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0