Dreams

Drömmar är som mål, gör du inget för att nå dom så kommer du alldrig dit.

Drömmar, vad betyder det ordet för er? För mig är det mål. Mitt liv är uppbygt på drömmar/mål. Jag vill komma upp högre och högra och bli bättre och bättre på det jag gör, ridning. För 3 år sen så var min största dröm att få börja rida. Jag började på ridskola, sen slutade jag på ridskola och red min grannes häst, sen gick vi vidare till en till ridskola. Och sen ville jag ta ett större steg, örja rida på egen hand, skaffa medryttar häst. Jag kom på det en kväll och den kvällen skickkade jag över 20 melj till folk som hade hästar som behövde medryttare och jag la också upp 4 annonser själv. Och ca. en vecka efter så var jag och provred Mack, vi kickade och jag blev medryttare på han. Red hanen gång i veckan, en gång på ridskola också fast jag kännde att det behöves något mer. Ta ett ännu större steg. Jag kollade runt på nätet och hittade en hemsida till ett stuteri där dom föder upp riktigt bra hopphästar. Kollade runt lite på hemsidan och sen så mejlade jag henne som har stuteriet och frågade om jag kanske skulle kunna komma och hjälpa till i stallet. Fick ett svar att jag var välkommen att hälsa på. Vi åkte dit och hälsade på hästarna och så. Sen började jag vara där 1-3 gånger i veckan. Gjorde lite olika saker. Mockade, sopade, borsdade lite hästar ibland, smörjde läder utrustningen och lite sånt. Men sen så började dom lite på mig mer och mer. Jag fick göra grejer mer sjävlständigt. Och nu har jag till och med börjat rida deras super fina, dyra och unga hopphästar. Och nu letar jag efter en häst som jag ska ha i stuteriet, på den super fina anlägningen. Med typ allt man kan behöva, ridhus, ridbana, super fina hagar och stall, möjlighet att träna för hopptränare och det viktigaste, snällt folk. Och under tiden jag letar häst så har jag hittat en till medryttar häst, Pentagon. På lördag så ska vi ju som sagt åka och provrida en ponny, Svea och om vi kickar ihop så hämtar vi henne förmodligen nästa helg. Det är en hel del jag har hunnit med på tre år. Jag är nöjd. Jag är det. När jag började på ridskola så trodde jag aldrig att jag skulle komma så lång efter bara tre år. 
Under tiden har jag träffat underbara hästar:
Mack ♥

Ymer, men har ingen bild på han ♥
Pentagon ♥
Desperado ♥

 Och sist men inte minst utan störst, den underbaraste hästen jag har träffat, Flying Samantha ♥
Vi litar på varanadra till 100 %. Skulle lätt kunna hoppa upp på henne barbacka utan träns heller och rida ut, jag litar på henne. Hon liknar mig i personligheten och jag henne ♥


Men jag har fortfarande drömmar om att komma längre. Nu ska jag satsa på både skolan och hästarna. Vill verkligen komma långt. Jag ska ha en bra utbildning ifall jag inte hittar något jobb inom hästsporten. Men det jag vill jobba med är hästar. Jag ljuger om jag säger att det inte är så. Jag tänker inte på pengar uatan jag ska älska mitt jobb. 

Det här blev ett inlägg om allt och inget. Blandade känslor och tankar. Om framtiden och det jag har hunnit på 3 år. Vad vet ni om mig egentligen? Att jag eh typ rider. Men innut i så har jag en väldigt stark personlighet. Jag vågar göra det jag vill. Och är väldigt envis. Jag ska komma långt inom hästsporten, jag lovar er det, änker inte ge upp för jag vill göra det jag älskar ♥ 
 
Förlåt om inlägget är krångligt och korkat. Hade verkligen blandade tankar och ville skriva om allt så det fick bli lite kort om allt i ett inlägg. 

 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0