Islandshästar

Den var en som ville att jag skulle skriva om islandshästar. Så här kommer ett inlägg om det. Ingen expert på dom och jag kan inte så mycket om rasen och vet ej heller om allt är sant med det är vad jag har hört i alla fall :) Ni kan fortfarande skriva fler rubriker som jag ska skriva inlägg om :)
 
Islandshästar

Bild från google ;)
 
Det jag vet om islamds hästar är att dom oftast är väldigt små, sällan över d-ponny måtten. Dom är viktbärande och kan även bära upp långa ryttare bra. Dom kommer från island så dom är inte vana vid klimatet i sverige så det är många islandshästar som har exem. Det jag har hört också är att dom är bra nyjbörjar hästar eller första hästar för dom är väldigt snälla och lugna. Engligt mig så ser dom ut som stora shettlands ponnyer, så mycket man och svans och jag tycker verkligen att dom liknar shettisar. Mer än så vet jag inte :) 
 
Ni får jätte gärnaa skriva fler rubriker eller helt enkelt skriva vad ni vill läsa om. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0