Klockan fyra idag..

...ska jag visa filmerna från provridningen för min "tränare" eller snarare hon som jag ska ha hästen hos. Sen är ett beslut taget. Jag är mer nervös idag än vad jag var igår faktiskt... jag får väl hoppas på det bästa. 
I kväll ska jag ringa ägaren till hästen och säga vilket beslut vi har tagit. 
NU är jag riktigt nervös, det handlar ju inte om att köpa ett par nya skor utan min första alldels egna HÄST! 
 
Ska kolla lite bloggar nu sen städa rummet så att jag inte ska tänka på hästen och bli ännu mera nervös.
 Säger bara så här, runt klockan 19.00 kommer ett inlägg om allt, då vet jag allt och det då kommer jag vara helt säker. Håll utkik ♥

Kommentarer
Jessica-Stalltjej.se- Av hästälskare, för hästälskare

Hej! Du frågade om det var en hög ålder på en New Forest-ponny, och som regel kan man väl säga att de flesta ponnyer blir betydligt äldre än stora hästar. Samma fenomen finns bland hundar; ju större hund desto kortare liv. En New Forest kan mycket väl jobba som ridhäst fram till den är närmare 25-30 år om den bara får vara frisk. Men du ska ha i åtanke att en äldre häst kan ha lättare att bli halt, sjuk och få tandproblem. Det behöver absolut inte bli så, men det är det naturliga när hästen åldras, att den får lite mer stelhet i kroppen, snubblar lite lättare, ser lite sämre, kan få svårare att hålla hullet och att få i sig mat också i vissa fall. Bland annat. Det som är bra är att du får en stabil läromästare som antagligen inte fladdrar till för minsta lilla, och som du kommer att ha många mysiga stunder med. Om ni köper honom så önskar jag er absolut lycka till!!
Mvh Jessica

Svar: Tack så jätte mycket för svaret!! Det ska jag tänka på. Jag var och provred han igår och han var fin och muskulös. Jag har som sagt inte ridit så länge men om jag inte visste att han var 19 så skulle jag säga att han ser ut att vara tio år. Riktig fin häst är han! Och muskulös! :) Tack för svaret igen.Ha det bra
//Marta
Marta

2012-08-13 14:46:16
URL: http://stalltjej.se
Fanny

Hoppas det går bra! :)

Svar: Tack! :) Det hoppas jag också. Hästens ägare ska ringa mig imorgon så får vi se..
Marta

2012-08-13 17:29:37
URL: http://fawila.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0