Ska inte rida Pentagon i vinter

Smsade lite med Mia idag. Hon sa att det går nog skritta runt lite i paddocken men Penta går inte så mcyekt på vintern så han har inga skor eller något. Så jag tänkte att vi "skippar" det i vinter. Vill inte riskera att gå omkull med han precis, då han gärna ser "läskiga" saker och hoppar ofta till, så hur bra är det att rida på snö med en häst utan skor som får lite stuts anfall då och då, nja, inte så bra tror jag. Men vi komme råka dit ändå då katarina ska rida Mandy, hon har inte heller några skor men hon är väldigt lugn om man bara skrittar, så Katarina kommer bara skirtta henne i vinter. Och jag får väl hitta på något annat. Ska kolla på lite annonser och se om det finns nån häst att rida i närheten. Mejlade om en för några dagra sen, men fick inget svar, väldigt oseriöst tycke rjag, för hur svårt är dte att svara "Jag är inte intresserad" eller "Du verkar inte passa min häst" eller liknande. Sem hade jag ju tänkt börja åka till stuteriet igen, så det kanske blir lite ridning där :) Och i ridskolan är dte bara en gång kvar innan lov, sen börjar det igen nästa år. Så det blri inte så mycket ridning för mig i vinter. Men jag ska som sagt kolla på lite annonser och se om jag hittar något intressant, kanske bara någon söt skogsmule att rida ut på? Då jag "tränar" mer ordenkligt i ridskolan.
 
Så nu vet ni hur det ser ut med min ridning i vinter :) Kommer säkert hitta något så att det blir mer ridning :)
Men Penta ska vila nu i alla fall :)

Kommentarer
Märta

Ja det är nog lika bra ! Ifall att ni skulle gå omkull eller så! För det är väl ändå lika bra att inte rida på någon månad än ifall att det skulle uppstå en ridolycka då skulle du ju aldrig kunna rida honom mer! :) Du gjorde nåóg rätt val :D

Svar: Ja, du har rätt. Bättre det än att inte kunna rida alls sen. Men jag tror att jag hittar någon annan häst att rida, som antingen skor och broddar eller som står i ett stall med tillgång till ridhus :)
Marta

2012-12-11 21:35:17
URL: http://hhaasstt.blogg.se
Malin

Det var ett bra val ändå. För man vill ju verkligen inte riskera något. Men du kanske kan borsta han eller nå. :)

Svar: Ja, som du säger, man vill ju inte riskera. Ja, pyssla om han och så kan jag ändå göra :)
Marta

2012-12-12 21:02:09
URL: http://malinottenback.blogg.se
svea-karin

tjusig häst!

Svar: Visst är han! :)
Marta

2012-12-13 23:12:24
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0