Ridskolan igår...

Igår så hade jag Winne. Hon är väldigt duktig i ridningen men när man ska göra i ordninge eller sadla av och så då äe hon typ den svåraste hästen i ridskolan :/ Gjorde inte i ordning henne för hon gick på lektionen innan men sen så skulle jag sadla av borsta lite och så. Trodde faktiskt inte att jag skulle klara av henne, men det gjorde jag :D Hon sparkades med fram och bak benen men det gick bra! Blev bara arg på henne och då lungnade hon ner sig lite men inte helt..
Vi gjorde typ inget speciellt på lektionen. Typ det som vi har gjort i två teminer nu... Skritta, trava, framdelsvändning, skänkelvikning... Detta är den sista teminen i denna ridskolan. Ska ska jag nog bara rida på min medryttar ponny för där känner jag att jag lär mig mest. Vet att man ska ta det lite lungt och försiktigt och så men vi har ju gjort samma saker sen jag typ började. Och ibland så galopperar vi, med det gör vi på lina och det är typ en gpng var annan månad :/ Och på Macken så galopperar jag själv varje gång och det går ju bara bra!
Hörs senare :)

Kommentarer
Helga

tja

2012-05-05 10:10:22

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0