Besöket hos Penta igår ;)

Allt börjae dåligt, det var riktigt, riktigt blåsigt ute. Jag tänkte liksom "FAAAN, hur ska det går? Penta = arab = kännslig! Men, men, det kanske går bra ändå tänkte jag. Det ända som gick bra var att hämta Mandy från hagen. Annars så sket allt sig, hahah!
När Mandy stog inne och Katarina borstae och så. Så gick jag och mamma för att hämta Penta (mammafår följa med för att öppna staketet, Penta är lite rädd för strömmen så det fungerar inte om jag håller i det samtidigt som jag håller i han, och ajg kan ju inte heller öppna helt för det är 3 andra hästar som går med han, ja, nu fattar ni det, haha! :p Men I alla fall, mamma stog vid staketet/ingången medans jag tog mig genom den leriga hagen, fångade Penta och så, vi gick mot grinden mamma öppnar och just då kommer dom andra hästarna, alla andra bara stannar medans en smiter förbi mellan mig&Penta och mamma&strömmen/staketet. Hästen galopperar ju så klart i full fart på deras trägård (tur är ju att dom har staket runt hela gården också så hästarna kommer ingenstans när dom smiter). Jag tänkte ju så här "Jag går in me Penta, binder upp han, och går ut och hämtar den som smet". Men nej, så tänkte inte Penta, jag stog typ i dörr öppningen i stallet och han utanför och då reser han upp "arab svansen" och stegrar, och inte bara ställer sig på bakbenen lite lätt utan verkligen stegrarstegrar. Jag kunde hålla kvar han när han gjorde det men ni vet, jag blev ju lite så där "kallsvettig" när en stor arab blåser upp sig och reser sig med framhovarna från mareken lite sisådär eh..1,5 typ! Så hovarna är typ i samma höjd som mitt huvud. Men,  men, höl i alla fall kvar kan tills han försligt vände sig om och statte igårng i galopp, då kunde jag inte hålla kvar längre, om ni förstår ;) Ja, då stog jag där med två upprörda araber springande runt på gården stallet öppet från båda hållen och Mandy inne och uppbunden, ja vad kunde jag göra? Ringde Marija, hon var hemma så hon kom och fångade dom. 
 
Pentagon var väldigt upprörd hela tiden, han var rädd för typ allt, fick typ panik när jag knäppte upp täcket, vilket han annars inte brukar få. Vi gjorde i ordning dom (Mandy och penta för vi tänkte rida tillsammans då) och gick till paddocken, ja hur gick det där? Penta snurrar runt och typ försöker resa sig (igen) när jag ska hoppa upp, medans Mandy hon försöker inte utan hon stegrar hela tiden typ. Så jag tänkte liksom "Där bryter vi, annars så ligger väl jag eller Katarina på marken sen". Så jag gick in med Penta (gick bara in med Penta först för att sen kunna hjälpa dom med Mandy) och sadlade av och allt och då ser jag mamma komma med Mandy (hon håller henne både i sidostycket och i tyglarna) Katarina kommer efter, vad säger dom? "Jo, Mandy stegrade så mycket och så högt så Katarina kunde inte hålla kvar henne". Vi band upp Mandy och så ledde jag ut Penta i hagen igen. Katarina sadlar av och så slutar det med att jag leder ut en stegrade shettis ut i hagen, hahahah! Ingen lyckad dag, blev det inte men det kan ju inte alltid gå bra! Tror att det var vädret som påverkade det, för det blåste verkligen jätte mycket.
 
Ni är oftast snälla, men ni kan vara riktigt, riktigt busiga också, hahah! 
 
Är rätt trött nu, så ska nog lägga mig lite tidigare idag. Vi hörs imorgon! Förlåt för den dåliga uppdateringen idag!
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0