Min första hiss och diss :p

 
free glitter text and family website at FamilyLobby.com
Jag ahr inte ridit med sporrar förens i tisdags. Och nu föredrar jag verkligen att rida med sporrar. men då är det ju klart att man ska rida mycket mer försiktigt, eller ja, driva försiktigt. Det räcker att bara nudda till hästen med sporren och så lyssnar den nästan direkt. Mycket bättre än spö verkligen! Då slår man ju inte hästen men amn få ändå hästen fram åt. Dess utom så lägge rman inte hela enerigin till att driva en häst fram år (om man rider en lite segare häst menar jag då) utan då kan man samtidigt rida bra och ha kol på sin sits och allt. Så dagens hiss går till sporrar!
 
 
free glitter text and family website at FamilyLobby.com
Vi har börjat ha livskungskap i skolan nu. Där pratar man typ om allt möjligt. Idag så hade vi en övning (heta stolen, heter den) det är att läraren säger ett påstående och så ska alla som hålle rmed ställa sig upp och byta plats med någon. Det påståendet som jag reagerade på var att "Tjejer spelar ofta dumma för att få uppmärksamhet av killar". Det var många som reste sig upp. Jag håller med om att det är många tjejer som gör det. Men vafan alltså. Tror dom verkligen att killar ger dom mer uppmärksamhet och tycker att dom är sötare bara för att dom "låtsas" (är i killarnas ögon) dumma? I så fall är det sjukt lågt av en kille att ge dom mer uppmärksam het bara för att dom är dumma. För vi tjejer vill väl smarta killar och då vill väl killarna ockspa ha smarta tjejer? Det får en diss från mig..

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0