Rubrik

Har nyss kommit hem från stallat. Ska äta, läsa lite från min svenska bok och sen ta det bara lugnt framför datan.

Ridningen gick sådär idag, hon var rätt seg. Och så innan jag red så skulle jag och Emma ta in ett föl och Chicka (stoet som är mamma till fölet). Vi gick in med dom till boxen och tog av grimmorna och var på väg ut från boxen och då så sparkade Chicka i vatten hinken och fölet blev rädd och rusade ut och knuffade bort mig och Emma och sedan sprang han runt på stallgången. Tur att det låt engsilage utspritt utanför boxen så jag och Emma landade mjukt. Men alla dörrarna var öppna i stallet så det fick bli en snabb reaktion. Emma fångade fölet medans jag vaktade så att Chicka inte skulle komma ut från boxen. Men det gick bra till slut, som tur är :) 
 
Hör imorgon eller ssenare för jag vet inte om jag orkar blogga mer idag :)

Kommentarer
allroundryttarna

Hej!

Nu har vi startat en ny blogg, kolla gärna in på den och lämna kanske någon kommentar så blir vi jätte glada! :)

KRAM♥

Svar: Ska kika in :)
Marta

2012-09-30 21:56:12
URL: http://allroundryttarna.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0