Svea

Svea. Hon är 7 år, alltså nästan fortfarande unghäst. Hon är en maxad d-ponny på 148 cm i mnkh, och hon är 7 år så hon kan ju växa någon cm till. Hon är brun med svart lång och tjock man och svans. Underbart fin! 
Jag ska låna henne först tills våren då ska vi ha bestämmt oss om vi ska köpa henne eller inte. Om allt går bra och vi verkligen passar ihop så köper vi henne i vår. 
Hon kommer nästa helg, förmodligen på lördag. Alltså mindre än en vecka kvar.
 
Innan sommaren har Svea varit utlånad en kort period. Och det var oseriösa fodervärdar som lät en man som vägde 100 kg rida henne. Så hon har blivit lite försiktig. Och sen har hon vilat hela sommmaren fram tills förra veckan. Så hon är lite rund om magen nu. Men det ska vi få bort.
 
Vi har inte brott om. Vi ska ta det lungt och lära känna varandra bra. Jag kommer nog rida henne varje dag men väldigt korta pass i början, kanske 15-20 minuter eftersom hon inte är i kondition. Vi ska verkligen inte stressa. Rida i bara skritt och trav i en period. Tills vi är redo för galoppen. Hon har bara hoppat en gång. Så hon är ju inte utbildad inom det. Men det ska vi fixa. Det var precis en sådan häst som jag ville ha. En med långt framtid, och en häst som är ung. Det kommer bli jätte bra.
 
Efter jag hade provridit henne så stog mina föräldrar utanför boxen och pratade om sånt "viktigt" som försäkring och bla bla bla. Jag stog och hållde i min häst. Jag hade tårar i ögonen och kramade och pussade henne för första gången. Det känndes inte verkligt. Det gör det inte nu heller faktiskt. Jag kommer nog fatta allting när hon står på gården. När jag håller i henne och ska leda in henne i stallet. Då kommer jag nog fatta hur j*kla bra jag har lyckas. 3 år inom hästsporten. Och ska ha en häst på prov för senare köp. Jag fattar det inte ännu. Fast jag har sagt det till mamma 100 gånger, "I helgen kommer vår häst". Jag förstår det inte ännu. Men jag komemr säkert gråta när vi har lastat ut henne ur transporten. 

Men som sagt hon är ung och vi ska inte stressa. Vi ska ta det lungt men vara nogranna. 
Någon dag i veckan ska jag till stallet och fixa boxen och alla grejerna. Puttsa sadlen som jag får låna. Och så måste jag köpa ett träns med. Och bett också. 
 
Live a life like a dream

 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0