Mitt ridsätt

Här kommer ett försök på ett långt inlägg, får se om jag lyckas, heheh. 

Hur rider jag? Hur är jag när jag rider?

Sendan jag red för första gången så har jag ALLDRIG tänkt när jag rider. Inga tankar i huvudet, alldrig! Vet inte varför det är så men det är bara så & har alltid varit. Jag koncentrerar mig till 100% inte bara på min ridning utan på allt annat som händer omkring. Min hjärna slappnar av heeelt! Som sagt jag tänker inte när jag rider. Det låter kanske lite dumt men jag hoppas att ni fattar. Inte ens när jag har rider någon slags bana och ska planera vägen, jag planerar vägen, vet inte hur jag gör det men jag gör det utan att tänka i alla fall. Allt kommer så automatiskt även om något är nytt så tänker jag inte "Hur ska jag göra det nu?" Utan jag bara gör det, utan att tänka. 
Ridning är det underbaraste som finns, kan inte beskriva hur lycklig jag är när jag rider, inte bara rider utan är med hästar också! 
Sen det viktigaste i ridningen eller det som jag tycker är viktigast är att man alldrig ger upp. Ska man rida bra så måste man kämpa hela ridpasset från när man har hoppat upp tills man har hoppat av. Även om man är helt slut och tycker att det går skit dåligt så ska man alltdi försöka göra sitt bästa, kämpa och vilja. Det är det som gäller! Annars så är det ingen mening att sitta där uppe på hästen och vänta på ingenting, tro att hästen fattar galopp av sig själv och hoppar bana av sig själv eller så kanske man tror att hästen kommer på att göra skänkelvikningar själv medans man sitter uppe på hästen och gör inget. Så e det inte man måste kämpa, vilja och alldrig ge upp! 
Sen så är det viktigt att man alltid gör sitt bästa oavsätt allt!

det är så jag tänker och tycker om ridning i alla fall ...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0